Sælger du rådgivning, services eller andre typer ydelser, og vil du lave et tilbud til en kunde med stor sandsynlighed for at kunden vil acceptere dit tilbud med det samme? Så hjælper det betydeligt, hvis du formår at gøre kunden tryg ved at du produktet eller tilbudet faktisk leverer de lovede resultat. Den nemmeste måde at gøre det på er ved at fokusere på disse 3 ting:
#1 Vær eksplicit omkring målgruppen
På den måde sikrer du, at kunden tænker; Ja! det er lige præcis mig og personer ligesom mig, det handler om.
Husk på, at det du sælger er løsningen på et problem. Specifikationerne og detaljerne er først relevante, når du har fået kunden til at indse, at du tilbyder løsningen på netop det problem han står med.
Derfor bør din kommunikation tage udgangspunkt i kundens problemstilling
#2 Forklar processen & vis produktet
Forklar i detaljer, hvad det er der skal foregå, hvad det er for nogle trin du og kunden kommer til at gennemgå i forbindelse med den ydelse du leverer.
Hvis det er muligt, så vis produktet eller hvert fald illustrer så vidt muligt hvad kunden køber. Kan du give en demo eller ligefrem give adgang til produktet, så vil kunden være meget mere tryg omkring sit valg.
#3 Beviser gennem kundeudtalelser, cases, statistikker
Alt der er kan understøtte kvaliteten og leveringssikkerheden af dit produkt
Det lyder måske banalt, men alt for mange glemmer de simple ting, der kan være afgørende for at kunder føler sig trygge i deres valg. Og jo mere trykke kunden er desto nemmere er det at lave en aftale.
Samme tilgang kan iøvrigt bruges når du skriver en annonce eller laver en landingpage til dit produkt . Derfor ser man også mange hjemmesider, der følger det samme format:
Effektiv rengøring til små butikslokaler i Århus i nattetimerne
Iscenesæt problemet; f.eks. har din forretning åben mange timer. Formår personalet ikke selv at gøre ordentligt rent? Vil du gerne give dine gæster en eksklusiv oplevelse og er det ikke muligt at gøre rent i åbningstiden?
Beskriv værdien for kunden, ved din løsning; Imponer dine kunder med spejlblanke overflader og velduftende lokaler.
Sådan gør vi
- Først gør vi …
- Så gør vi sådan
- Når vi er blevet enige om … gør vi…
- En gang om måneden gør vi …
Det siger kunderne
Citat fra kunde i nærheden
Citat fra en anden kunden
Det siger kunderne
Beregning af hvad man sparer af tid ved at købe dit produkt
Citat fra en tredje kunde
Og fra en fjerde
{ Call to action }
Med over 20 års erfaring inden for eCommerce, online markedsføring og digital forretningsudvikling er Jan velbevandret i alle dicipliner relateret til at drive digital forretning, herunder også ledelse af teams, logistik, backoffice, kundeservice og alt hvad der ellers ligger bag at drive en profitable forretning.